გამონათქვამები მათემატიკაზე
მათემატიკის მოყვარულთათვის
«არითმეტიკა მათემატიკის
დედოფალია, მათემატიკა
კი – ყველა
მეცნიერების» კარლ გაუსი
«მათემატიკა არის
ანბანი, რომლის
შემწეობითაც ღმერთმა
აღწერა სამყარო»
— ნოვალისი
«მათემატიკას თუნდაც
იმიტომ უნდა
შესწავლა, რომ
მას ჭკუა
წესრიგში მოჰყავს»
— მიხეილ ლომონოსოვი
«თუ გსურთ
მონაწილეობა მიიღოთ
დიდ ცხოვრებაში
აუცილებლად უნდა
დაეუფლოთ მათემატიკას!…»
— მიხეილ კალინინი
«ბუნება მხოლოდ
მათემატიკის ენაზე
გვესაუბრება» — გალილეი გალილეო
«მათემატიკა გონების
მუსიკაა» — უცნობი ავტორი
«მათემატიკა არის
რიცხვების გრამატიკა»
— ლობერგერი
«მათემატიკა არის
ბუნების საიდუმლოებებში შეღწევის უმთავრესი იარაღი»
— ილია ვეკუა
«მათემატიკა თაგვის
ხაფანგია, ვინც
ერთხელ ამ
ხაფანგში ამოყოფს
თავს იშვიათად
თუ იპოვის
გამოსასვლელს, რომელიც
მას უკანვე
მიიყვანს თავის
წინა მათემატიკურ
მდგომარეობაში» — ეგმონტ ფონ კოლერუსი
მათემატიკის მოყვარულთათვის
ლექცია თემაზე:მათემატიკის გამოყენებანი თორნიკე ქადაგიშვილი
ლექცია თემაზე: რა კავშირშია მათემატიკა და არქიტექტურა, მათემატიკა და მშვენიერება
პრეზენტაცია: მათემატიკა და ბუნება
მასწავლებლის ათი მცნება
მე-20 საუკუნის ნობელიანტმა ქალმა გაბრიელა მისტრალმა (ჩილელი მწერალი) დაგვიტოვა მასწავლებლის 10 მცნება (ესპანურიდან თარგმანი მანანა გიგინეიშვილისა), გამორჩეული პრიორიტეტების განსაზღვრითა და სწავლის პროცესის სიღრმისეული განცდით. ამაზე უკეთესი რა უნდა უსურვო ან სთხოვო მასწავლებელს!
1. გიყვარდეს მთელი გულითა და სულით. თუ სიყვარული არ შეგიძლია, ნუ ასწავლი ბავშვებს.
2. ასწავლე სადად, უბრალოდ, ისე, რომ მთავარი არ გაგეფანტოს.
3. გაიმეორე, როგორც ბუნება იმეორებს, ვიდრე არ მიაღწევს სრულყოფილებას.
4. ასწავლე ისე, რომ გახსოვდეს მშვენიერება, რადგან იგი დედაა ყოველივესი.
5. იყავი გულანთებული. ლამპრები რომ აანთო, ცეცხლი უნდა გქონდეს გულში.
6. სული შთაჰბერე გაკვეთილს. ყოველ გაკვეთილს სული უნდა ედგას ცოცხალ არსებასავით.
7. იზრუნე სულის ამაღლებაზე, რომ გასცე, უნდა გქონდეს.
8. გახსოვდეს, შენი პროფესია ხელობა კი არა, – ღვთისმსახურებაა.
9. ყოველ დღე, გაკვეთილის დაწყებამდე, საკუთარ სულში ჩაიხედე, წმინდა თუ გაქვს გული.
10. იფიქრე იმაზე, რომ ღმერთმა შენ დაგაკისრა ხვალინდელი დღის შექმნა.
No comments:
Post a Comment